Kwaliteitsvol en inspirerend onderwijs

Hartelijk welkom op de vernieuwde website van het Onze-Lieve-Vrouw-van-Lourdescollege

OLVE staat voor 8 kernwoorden, die we op een vernieuwende manier willen invullen, om garant te staan voor een kwaliteitsvolle en toekomstgerichte school.

Kwaliteitsvol en inspirerend onderwijs

Hartelijk welkom op de vernieuwde website van OLVE

Inspirerend en kwaliteitsvol onderwijs voor elke leerling

Welkom op de website van OLVE. Of je nu leerling, ouder of andere geïnteresseerde bent, je krijgt hier een (eerste?) indruk van het leven op onze school. Zowel in woord als in beeld geven we weer waarvoor we staan: uitdagend, prikkelend onderwijs met zorg voor alle leerlingen, in een boeiende omgeving.

Wij bieden in de eerste graad een A-stroom en een B-stroom aan. Ons derde jaar volgt dit jaar de modernisering en heeft richtingen in de doorstroom-, dubbele én arbeidsmarktfinaliteiten, en dit in verschillende domeinen. We beschikken hiervoor over 3 campussen, gelegen in Edegem en Mortsel.

Wil je onze school ook in levenden lijve leren kennen, neem dan zeker contact op; we ontvangen je graag!

Wist je dat het derde jaar (tweede graad) vanaf het schooljaar 2021-2022 gemoderniseerd wordt? Ontdek snel de keuze die we binnen dit nieuwe traject aanbieden.

Ontdek het nieuw traject - 3de jaar

INFODAG VOOR NIEUWE LEERLINGEN

Wij verwelkomen jullie graag op 12 maart 2022 op onze campus in Edegem, doorlopend van 13 tot 17 uur.
De leerkrachten vertellen je meer over onze school en geven graag informatie over de verschillende studiemogelijkheden op OLVE.

Inschrijven schooljaar 2022-2023 voor het 1ste jaar

Onze school werkt samen met de andere secundaire scholen van Boechout, Borsbeek, Edegem en Mortsel voor de nieuwe inschrijvingen in het eerste jaar A en B. Het digitaal platform “Meldjeaan Antwerpen” zal voor het schooljaar 2022 – 2023 daarvoor instaan.

Een grote groep scholen die in één digitaal systeem samenwerken, maakt het voor ouders eenvoudiger, makkelijker en duidelijker om voor hun kind een goede schoolkeuze te maken. Wij hopen natuurlijk dat ouders en kinderen voor onze school zullen kiezen.

Ouders kunnen zich op het digitaal systeem aanmelden vanaf dinsdag 8 maart 2022 tot en met dinsdag 29 maart 2022. Het is niet nodig om op de eerste dag aan te melden. Het is beter voldoende tijd te nemen. Maar aanmelden blijft wel nodig! Vanaf 30 maart 2022 zal het digitaal systeem een schoolticket toewijzen op basis van wettelijk vastgelegde normen. Ouders kunnen zich met dit ticket inschrijving in de geselecteerde school. Het digitaal systeem wijst een ticket toe en houdt daarbij geen rekening met het moment waarop ouders zich aanmeldden.

Als er broers of zussen bij ons schoollopen, heeft de nieuwe inschrijving voorrang. In dit geval moeten ouders OOK digitaal aanmelden. De wetgever verstaat onder broer of zus: elk kind dat minstens één gemeenschappelijke ouder heeft of dat onder hetzelfde dak woont.

Het digitaal platform zal vanaf donderdag 21 april 2022 bekend maken in welke school ouders hun kind kunnen inschrijven. Deze inschrijvingsperiode begint vanaf 23 april 2022.

Via deze website kunnen ouders in de komende maanden meer informatie lezen.

OLVE is solidair

Elk jaar is OLVE solidair met een aantal projecten. Gedurende het hele schooljaar zijn er acties waarvan de opbrengst bestemd is voor deze projecten. Leerlingen, leerkrachten, ouders en directie zetten zich dan belangeloos in voor medemensen.

Goudhaantjes is een vzw die zich inzet voor de ontwikkeling van talent van kinderen met een ernstige ziekte of handicap. Jonge, beloftevolle talenten worden wel eens goudhaantjes genoemd. Maar wat als je ziek of gehandicapt bent en veel meer moet doen om je talenten te ontdekken? Dan ben je toch pas een echt goudhaantje! Deze goudhaantjes moeten soms een lange weg afleggen naar hun talent. Niet omdat ze minder talent hebben, maar omdat ze meer hindernissen moeten overwinnen om tot bij hun talent te geraken.

Helpende handjes zijn ambachtelijke koekjes voor het goede doel en zijn tegelijkertijd een middel om geld in te zamelen voor andere goede doelen.Het zijn handvormige koekjes met een hartje, die aan een lage prijs aangeboden worden aan iedereen die nood heeft aan één of andere vorm van hulp. Je steunt je eigen doel, maar door de aankoop van koekjes bij vzw Helpende Handjes gaat er telkens ook een klein deel naar de oprichting van een werkatelier voor mensen met een beperking.

Ouders

Meer algemene info voor ouders van onze leerlingen.

Leerlingbegeleiding

Heb je nood aan meer info over onze leerlingbegeleiding?

Bereikbaarheid

Waar kan je onze drie campussen vinden?